
Esdec Solar Group - Teamlead Servicedesk
Deventer€ 3.500 - € 5.500 per maandTeamleider
Functieomschrijving
Als Teamlead IT Servicedesk werk je op de IT-afdeling van Esdec. Je bent samen met jouw team verantwoordelijk voor het ondersteunen van meer dan 250 collega’s en het oplossen van IT-problemen en -incidenten. Jij bent verantwoordelijk om de servicedesk verder te professionaliseren en om je collega’s aan te sturen. Het is daarbij belangrijk een brug te slaan tussen de servicedesk en IT-projecten die vanuit de organisatie worden uitgevoerd en projecten die betrekking hebben op de helpdesk.
De servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor alle IT -gerelateerde vragen. De incidenten kunnen betrekking hebben op de Windows-omgeving, Microsoft Azure, Office 365 of andere losse applicaties. Het oplossen van de incidenten gebeurt zowel op afstand als persoonlijk met als eindgebruikers je collega’s op de werkvloer. Als Teamlead IT Servicedesk ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen bij 2e lijns incidenten, maar ben je ook bereid 1e lijns incidenten op te pakken wanneer collega’s niet aanwezig zijn. Naast het afhandelen van meldingen per telefoon en e-mail bedenk je ook structurele oplossingen door bijvoorbeeld technische aanpassingen te doen of handleidingen en instructies te delen. Je zoekt hierbij naar mogelijkheden om processen te automatiseren. Je hebt een hands-on mentaliteit en als meewerkend voorman breng je het team naar een hoger niveau.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Direct aansturen van andere servicedeskmedewerkers;
- Faciliteren van ondersteuning voor servicedeskmedewerkers tijdens incidenten en indien nodig bijsturen binnen het team;
- Afhandelen van voornamelijk 1e en 2e lijns incidenten van eindgebruikers;
- Beheren van werkplekken op afstand en op locatie;
- Structureren van IT- werkzaamheden door het opstellen van handleiding en checklists;
- Opvolgen en rapporteren van incidenten en problemen;
- Voortgangsbewaking van gemelde problemen;
- Doorgeven van meldingen aan interne afdelingen en leveranciers;
- Bewaken van IT-voorraad en tijdig regelen van aanvulling;
- Zorgen dat de juiste IT-hardware vanuit de leveranciers op de vestigingen komt en het bewaken van dit proces;
- Beheren van apparaten en assets zoals de uitgifte, inname en bestellingen van werkplekken en laptops;
- Projectmatig werken aan actuele verbetermogelijkheden die betrekking hebben op de servicedesk;
- Zoeken naar oplossingen om veelvoorkomende oproepen te automatiseren, zoals on- en offboarding van medewerker.
Als Teamlead IT Servicedesk ga je deel uitmaken van het IT-team met 12 collega’s in Nederland. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor alle IT-zaken binnen de business units van Europa. Onze locaties zijn gevestigd in Deventer en Zwolle. Ook zijn er maandelijkse kennisdeling sessies met collega’s van het IT-team uit Amerika.
Vereisten
- Je hebt een afgeronde mbo 4 of hbo-opleiding richting ICT;
- Je hebt ervaring in het klantgericht afhandelen van vragen op het gebied van automatisering;
- Je hebt kennis van Topdesk of een soortgelijk programma is een pre;
- Je hebt ervaring met Windows Server -netwerkbeheer, Cisco meraki, Office365, Office toepassingen, Windows 10 en Windows 11;
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelste taal in woord en geschrift.
Dit ben jij!
- Je bent sociaal- en communicatief vaardig en kan jouw kennis goed overbrengen op collega’s;
- Je bent kritisch, onderzoeken en staat stevig in je schoenen;
- Je denkt in oplossingen en kan rustig communiceren;
- Je hebt de vaardigheid om goede vragen te stellen om problemen te achterhalen;
- Je bent proactief, oplossingsgericht en houdt van afwisseling;
- Je bent nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen binnen ICT;
- Je bent stressbestendig en houdt van ad hoc taken.
Kandidaat aandragen
Pas jij zelf niet in deze functie maar ken je hier wel iemand voor? Draag hem of haar dan aan en ontvang een leuke beloning!
Voor het aandragen van een kandidaat is het noodzakelijk om een account aan te maken op de referralshub.
Op deze pagina kom je automatisch terecht wanneer je op bovenstaande link klikt.
Wanneer je de kandidaat hebt aangedragen kan je de gehele procedure volgen waarin de kandidaat zich op een later moment bevind.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!