Skip to content

M-IT - On-site Support Engineer

HeeschSupport

Functieomschrijving

Wanneer je aan de slag gaat bij onze klant is geen dag hetzelfde. De ene dag ben je in het kantoorgedeelte van het bedrijf bezig om een werkplek in orde te maken zodat de nieuwe Engineer die bij de klant gaat werken direct aan de slag kan. De andere dag sta je in de machinehal om een lastige storing op te lossen waardoor er geen communicatie meer mogelijk is tussen de machine en de server.


Omdat hier meerdere bedrijfstakken samenkomen heb je automatisch ook met allerlei verschillende mensen te maken, maar dat is voor jou geen uitdaging want jij bent communicatief vaardig en staat stevig in je schoenen. Hierdoor kan je zowel de mensen die achter de machines staan als de engineers goed te woord staan en helpen met hun IT problemen waardoor zij weer snel aan de slag kunnen. Tevens leg jij, zowel de persoon die in de fabriek achter de machine staat als de Senior Engineer, op een begrijpelijke manier uit wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen.


Naast de helpdesk taken die je krijgt, komt er ook een stukje beheer bij. Zodra jij merkt dat de voorraad notebooks op zijn, meld je dit direct bij ons en bij de klant zodat er snel nieuwe besteld kunnen worden en de toestroom aan nieuwe werknemers door kan gaan.
Windows installaties zijn voor jou ook geen probleem, als de nieuwe laptops zijn binnengekomen heb jij deze in no-time operationeel. Je zorgt ervoor dat alle nodige software wordt geïnstalleerd en houd bij welke gebruiker welk systeem heeft. Een deel administratief werk ontkom je helaas niet aan.


Als je ’s ochtends start heb je je jas nog niet uit kunnen doen of de eerste collega staat al aan je bureau. Zijn laptop maakt een vreemd brom-geluid, dat klinkt niet goed. Je pakt gelijk je gereedschapskoffer erbij en maakt de laptop open om te zien wat er aan de hand is. Nadat je de fan een keer goed schoon blaast klinkt de laptop weer normaal. Opgelost!


Wij willen ervoor zorgen dat jij je werk zo goed mogelijk kan uitvoeren. Daarom krijg je beschikking over een high-end laptop, 2 monitoren, een dockingstation, een luxe Jabra headset en een gereedschapskoffer met alle tools die je nodig hebt!


Wat er van jou wordt verwacht als IT Support engineer bij onze klant:

  • Flexibel inzetbaar: af en toe overwerken vind jij geen probleem!
  • Communicatief vaardig: je kan op meerdere niveaus met mensen communiceren. Of het nou een engineer is met veel technische kennis, of iemand die in de fabriek staat.
  • Zelfstandig: Helpdesk issues los je zoveel mogelijk zelf op, maar als je er echt niet uit komt kan je natuurlijk altijd hulp inschakelen. Daarnaast kan je jezelf ook goed bezighouden als er even geen helpdesk issues zijn.
  • Je staat sterk in je schoenen: Het kan wel eens voorkomen dat je ergens mee wordt geconfronteerd, zelfs als jij er zelf niets aan kan doen. Op die momenten blijf je rustig en probeer je de klant op een zo goed mogelijke manier te woord te staan.
  • Stressbestendig: sommige dagen is het rustig, andere dagen kan je het maar net bijhouden maar dat is voor jou geen probleem. Zelfs als het druk is stel je de juiste prioriteiten.
  • Representatief: Omdat je bij onze klant werkt ben jij het visitekaartje van ons bedrijf! Daarom draag je nette kleding en stel je je sociaal op waardoor je bij de klant een positieve indruk achterlaat.
  • Technische kennis: Je hebt minimaal een afgeronde MBO-3 opleiding.
  • Aanpakker: Je bent niet bang voor een uitdaging en als zich problemen voordoen pak je deze met beide handen aan
  • Netjes te werk gaan: Je neemt de tijd om ook de kwaliteit van je werk te waarborgen.


Hetgeen dat hier nog niet in vernoemd wordt is de technische kant van de inmiddels best complexe en “state of the art” IT-omgeving.

Ze hebben een VMWare cluster waarbij het uitrollen van VM’s aan bod komt. Zo ook het supporten en onderhouden/updaten van het VMware cluster.

Algemeen Serverbeheer incl. onderhoud/monitoring (PRTG) en updaten ervan.

Verder heb je te maken met:

  • DHCP,DNS
  • Radius voor 2FA
  • Active Directory incl AzureAD en AzureADConnect
  • Grouppolicies
  • RDS omgeving
  • CATO VPN Omgeving
  • Fortigate redudante Firewalls

Via HPe Aruba Central worden de Core-switches gemanaged maar ook de 8 SER-ruimtes met de nodige stack-configuratie plus het hele wifi netwerk is in Aruba Central beheerd.

Wij zijn nu ClearPass (ook HPe) aan het uitrollen dus in de operatie krijgt je daar ook mee te maken.

De standaard bij deze klant is Kwaliteit, Robuust en toekomstbestendig.
Het is een High-Tech bedrijf.

Het primaire werk is het supporten van de medewerkers en de gehele ICT-Omgeving.

Als er tijd over is kun je participeren in de uitvoering van projecten.

Er vindt wekelijks een ICT-overleg plaats bij de klant waarin de lopende zaken besproken worden, knopen worden doorgehad, beleid wordt bepaald en projecten worden doorgenomen.

Vereisten

Het minste wat we van je vragen is:

  • je passie is IT. Ook buiten je werk ben je met de nieuwste technieken bezig;
  • je hebt minimaal een afgeronde MBO-3 ICT opleiding en minimaal 1 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol bij een IT-dienstverlener;
  • dat je pas naar huis gaat als het werk klaar is zit in je DNA. Wanneer nodig bestel je wat eten omdat je even langer moet werken om de klus te klaren;
  • je kan op meerdere niveaus met mensen communiceren. Of het nou een directeur is, een engineer met veel technische kennis, of iemand die in de fabriek staat. Daarnaast beheers je de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
  • issues los je zoveel mogelijk zelfstandig op, maar als je er echt niet uitkomt en je hebt al je resources benut dan kan je natuurlijk altijd rekenen op de hulp van je collega’s;
  • Windows 10/11 en Microsoft 365 hebben geen geheimen voor jou maar jij wel voor hen;
  • je staat sterk in je schoenen: Het kan wel eens voorkomen dat je ergens mee wordt geconfronteerd, zelfs als jij er zelf niets aan kan doen. Op die momenten blijf je rustig en probeer je de klant op een zo goed mogelijke manier te woord te staan en te helpen zijn/haar vraag of probleem op te lossen;
  • dat je in staat bent om problemen helder te analyseren en snel tot een praktische oplossing te komen;
  • het is een pre als je ervaring hebt met Windows server 2019, Azure AD, Exchange Online, InTune, VPN, RDS/RDP, Vcenter/VMware, switches, patchkasten, CAD Software, VOIP/telecom;
  • sommige dagen is het rustig, andere dagen kan je het maar net bijhouden maar dat is voor jou geen probleem. Zelfs als het druk is stel je de juiste prioriteiten;
  • omdat je een van de eerste aanspreekpunten bent, ben jij het visitekaartje van M-IT! Je ziet er verzorgd uit, stelt je sociaal op en bent communicatief vaardig waardoor je bij de klant een positieve indruk achterlaat;
  • je helpt de klant met het team, hierbij is het van belang dat we amen alert blijven en elkaar scherp houden;
  • je bent niet bang voor een uitdaging en als zich problemen voordoen pak je deze met beide handen proactief aan;
  • je neemt de tijd om ook de kwaliteit van je werk te waarborgen-, en te documenteren.

Wat heeft M-IT Services jou zoal te bieden?

Een vaste standplaats bij onze klant in Eindhoven met minimaal 40 uur per week. Bij M-IT willen we ervoor zorgen dat jij je werk zo goed mogelijk kan uitvoeren en door kunt blijven groeien.

Wij zien bij deze klant dat de meeste met een jaar of 2 doorgroeien naar junior systeembeheerder of junior consultant. Je kunt er snel heel veel leren en flinke stappen maken. We verwachten dat je je kennis laat onderschrijven door zelfstudie en certificaten te behalen.

Daarnaast is M-IT Services een gezonde en solide organisatie met groeiambities, waarin jij de ruimte krijgt om met ons mee te groeien. Hoe beter het met jou gaat hoe beter we de klant kunnen helpen…

  • goede IT’ers moeten ook goed beloond worden en dat weten ze bij M-IT Services. Een marktconform salaris tot € 2.750,- bruto (Dit is afhankelijk van jouw kennis en ervaring).
  • een functie van 40 uur, met uitzicht op een vast contract;
    waarbij je niet vies bent om als het nodig is wat overuren te maken.
  • 25 vrije dagen op basis van een 40-uurige werkweek;
  • reiskostenvergoeding á € 0,19 per kilometer;
  • volop ontwikkelingsmogelijkheden via interne en/of externe trainingen/cursussen;
  • niet te vergeten: een informeel team met korte lijnen in een open organisatie die de verwachting van de klant telkens weer wil overtreffen.

Kandidaat aandragen

Pas jij zelf niet in deze functie maar ken je hier wel iemand voor? Draag hem of haar dan aan en ontvang een leuke beloning!

Kandidaat aandragen

Voor het aandragen van een kandidaat is het noodzakelijk om een account aan te maken op de referralshub.
Op deze pagina kom je automatisch terecht wanneer je op bovenstaande link klikt.
Wanneer je de kandidaat hebt aangedragen kan je de gehele procedure volgen waarin de kandidaat zich op een later moment bevind.

of